Nu, nu spune. Ce spun unii este o percepţie, nu o realitate, ca şi când eu mă culc şi mă trezesc ca şi cum nu s-ar fi scurs nici un timp. Este o iluzie optică asupra timpului. Însă textul ridicat de ei la fileul dezbaterilor vorbeste despre răpire> 51 "Iată, vă spun o taină: nu vom adormi toţi, dar toţi vom fi schimbaţi" - şi arată clar că această schimbare se va produce "la cea din urmă trâmbiţă"> 52 într-o clipă, într-o clipeală din ochi, la cea din urmă trâmbiţă. Trâmbiţa va suna, morţii vor învia nesupuşi putrezirii şi noi vom fi schimbaţi. - şi apoi va fi evenimentul răpirii sau luării la cer. Cuvântul ”răpire’’ îl găsim în Sfânta Scriptură la 1 Tes. 4:17: ”Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul (adică Iisus) în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul’’. Aici apostolul Pavel se referă exact la ce s-a referit şi Domnul Iisus. Ioan 14:2. "În casa Tatălui Meu sunt multe locaşuri. Dacă n-ar fi aşa, v-aş fi spus. Eu Mă duc să vă pregătesc un loc. 3. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, să fiţi şi voi”.
Apostolul clarifică că atunci când Domnul se va întoarce din Casa Tatălui, adică „din ceruri’’ (1 Tes. 1:10), „mai întâi vor învia cei morţi în Hristos’’ (1 Tes. 4:16) căci „noi cei vii, cari vom rămânea până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi”. „Apoi, noi cei vii, cari vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh” (versetele 14,16). Deci întâi înviază credincioşii Domnului Iisus care au murit, şi apoi, în continuare „vom fi răpiţi toţi împreună cu ei", adică ne vom alătura lor ca să fim „împreună”, în acelaşi loc şi în acelaşi timp, în armonie cu acelaşi sens al locului, care este Casa Tatălui. Nimeni nu rămâne în urmă, nineni nu o ia înainte. Unde încape aici, doctrina nemuririi sufletelor? Dacă sufletele ar fi nemuritoare, n-ar mai fi necesară învierea. Acum fiecare creade ce îi place, dar să nu uităm că odată şi odată se va încheia şi acest labirint de păreri contradictorii, atunci când Domnul va veni să facă ordine şi va azvârli afară pe toţi cei găsiţi în neorânduială, după cum este scris: "Afară sunt câinii (adică cei ce trăiesc în necurăţie), vrăjitorii, curvarii, ucigasii, închinătorii la idoli şi oricine iubeste minciuna şi trăieşte în minciună!" (Apoc.22:15).
Dumnezeu este iubire, de aceea dragostea Sa pentru cei ce-l iubesc nu va pieri niciodată. Dacă ne vom pocăi cu adevarat, iubind pe Dumnezeu, pe Domnul Iisus, Fiul Său şi pe semenii noştrii, nu vom pieri niciodata. Moartea-i ca un somn. Chiar dacă vom muri, vom învia la viaţă veşnică şi binecuvântată. Şi vom fi veşnic fericiţi! Aşadar murim sau nu murim? Chiar şi cu sufletul? Ce spun Dumnezeu şi Satan în cea mai veche controversă? Nu te lăsa înşelat de Diavol!
Faceți căutări pe acest blog
sâmbătă, 22 octombrie 2022
Nu spune Biblia că între moarte și înviere este o clipă, o clipită din ochi? 1 Corinteni 15:52
vineri, 21 octombrie 2022
"Şi tu eşti din Galileea? Cercetează bine, şi vei vedea....!" Ioan 7:52
Sau, cât de bine trebuie cercetat ceea ce este de cercetat?
Ioan 1:46. Natanael i-a zis: "Poate ieşi ceva bun din Nazaret?" "Vino şi vezi!", i-a răspuns Filip.
Când nu credem ceva aşa cum crede majoritatea, îndată suntem asociaţi cu "Nazareth" sau "Galileea" (vorbind figurativ). Şi câteodată facem şi noi la fel...
Poţi găsi ceva bun în învăţăturile grupărilor numite de către unii ca "secte"?
Cred că una dintre marile noastre provocări este să ştim să fim imparţiali şi că trebuie să privim o problemă din toate părţile... Este dificil de exemplu să inviţi pe cineva ca să fie imparţial în studiul despre nemurirea sufletului, şi asta din toate punctele de vedere... căci îl vor speria consecinele: că ce va spune familia, sau biserica sau că va pierde postul de pastor, prezbiter, diacon sau membru într-un oficiu al bisericii... Însă dacă e un credincios hotărât să creadă adevărul şi numai adevărul până în pânzele albe, atunci o va face, chiar dacă - vorba lui Athanasie - va fi SINGUR ÎMPOTRIVA TUTUROR.
Îmi amintesc de cazul meu. În anul 2000 am fost invitat într-un grup creştin unde discutam despre Biblie. Când s-a ajuns la studiul despre textul din Luca 16:19-31, doi fraţi - un pastor pe nume Mişin şi un director inspector de şcoli pe nume Ernest - au început să discute contradictoriu despre text. La un moment dat, Ernest nu-i mai suportă replicile şi răbufneşte "Eu nu înţeleg de ce Iisus ca evreu, predă ca un grec, într-o problemă în care evreii dreptcredincioşi şi grecii păgâni - adică necredincioşi - credeau atât de deosebit, adică exact contrariul." Ei bine, la asta pastorul Mişin îi spune "Vrei să spui ca şi unii, că Iisus nu ar fi putut preda aşa ceva?" La care eu, fiind surprins întreb pe Mişin: "Da cine sunt ăia care spun aşa ceva?" Mişin nu îmi răspunde şi pleacă din grup, la fel ca Ernest. Între timp studiem multe altele şi uităm de Luca 16:19-31, până în anul 2006. Este repus pe tapet de un alt pastor venit mai târziu în grup, pe nume Toth Carol... În toţi anii aceştia scurşi între 2000 şi 2006, abordasem o atitudine indiferentă despre starea sufletelor în moarte, tocmai ca să nu deranjez mediul, căci se iscau mari probleme în adunare. La discuţia aceasta nouă, mi-am amintit de replica pastorului Mişin "Vrei să spui ca şi unii, că Iisus nu ar fi putut preda aşa ceva?". Într-adevăr nu auzisem niciodată de un asemenea grup, care să nege autenticitatea textului din Luca 16:19-31. Curios fiind, am vrut să aflu argumentele lor. Şi am scris unei prietene poliţiste din New York, pe nume Doralynn, dacă poate afla ceva despre aşa ceva. Şi ea într-adevăr a găsit grupul. Păreau a fi habotnici, la prima vedere, ca nişte carismatici extremişti şi nu i-am băgat de seamă. Auzisem însă că şi printre penticostali existase demult o linie care respingea nemurirea sufletului şi chinul veşnic al păcătoşilor. Fiind în căutare, cu timpul am găsit o carte în care se arăta că de-a lungul timpului oameni savanţi - deci de renume academic şi bisericesc - credeau exact ca şi aceşti oameni ce păreau habotnici. Că sufletul e muritor ca şi trupul. Iar unii dintre ei credeau că Luca 16:19-31 era o pildă, iar alţii că aşa ceva n-ar fi fost spus de Domnul Iisus.
Aşadar, ar putea fi "psihopannihia" o explicaţie corectă la marea întrebare:
DACĂ MURIM, CE FACEM ÎNTRE MOARTE ŞI ÎNVIERE?
Psihopannihia
DACĂ MURIM: CE FACEM ÎNTRE MOARTE ŞI ÎNVIERE?
Ce spune Dumnezeu însuşi despre moarte? Şi cum au înţeles-o credincioşii din antichitate, fie evrei, fie creştini (şi aici mă refer la perioada clasică a creştinismului din secolul I)?
Încă din cele mai vechi timpuri, Biblia prezintă moartea ca fiind opusul vieții, nu ca fiind o "ușă" spre o altă viață. Moartea aduce finalul vieții în toate aspectele ei, după cum se spune în Iov 7:8: „ochii Tăi mă vor căuta, dar eu nu voi mai fi’’. Dacă sufletul dreptului Iov, mergea în cer sau în alt loc după moarte, cum de Dumnezeu care vede totul (Iov 28:24), nu-l mai vede? La Iov 10:8,9 se precizează clar motivul: „Mâinile Tale m-au făcut şi m-au zidit şi apoi Tu mă nimiceşti în întregime. Adu-ţi aminte că m-ai făcut din pământ şi că mă vei întoarce în ţărână.”
De unde ştia Iov toate acestea, dacă nu din ecoul întâmplărilor din Grădina Edenului? Această perspectivă asupra morţii a fost o concepţie standard în Israelul antic, după cum citim în Ecleziastul 9:5,6: „Oare cine va rămâne în viaţă? (...) Cei vii ştiu că vor muri, dar cei morţi nu ştiu nimic şi parte de răsplată nu mai au, căci numele lor a fost uitat.” Deci toţi cei care au murit, fie drepţi, fie nedrepţi (Iov 24:19-25), nu mai sunt conștienți, nefiind vii (Psalmul 146:4).
S-a lansat ipoteza că acest punct de vedere popular din Israelul antic a fost greşit şi că Domnul Isus ar fi corectat acest lucru. Atunci cum se explică afirmaţia clară „Şi nimeni nu s-a suit în cer” din Ioan 3:13, dat unui fariseu, tocmai datorită faptului că aceştia credeau în nemurirea sufletului? Cum se explică acelaş vocabular ca în Vechiul Testament, moartea fiind prezentată simbolic ca un somn (Ioan 11:11-14 – Daniel 12:2)? Domnul Isus îi plasează pe cei morţi în morminte până la înviere (Ioan 5:28,29), nu în cer şi nu în alt loc, la fel ca toţi cei din Vechiul Testament, a se vedea Ecleziastul 9:10: „Tot ceea ce mâna ta prinde să săvârşească, fă cu hotărâre, căci în locuinţa morţilor în care te vei duce nu se află nici faptă, nici punere la cale, nici ştiinţă, nici înţelepciune.”.
Oamenii care mor nu merg în rai sau iad, ci în mormântul comun al tuturor oamenilor şi aici aşteaptă inconştienţi învierea. Termenul ebraic şheol este echivalentul termenului grecesc hades, deoarece apostolul Petru în Fapte 2:27 citează Psalmul 15:10 (16:10 VDC). Evreii din antichitate ştiau unde ajung după moarte şi în ce stare vor fi acolo până la înviere, iar acestui loc îi spuneau şheol, Isaia 38:10: „Mă duc la amiaza zilelor mele, la porţile locuinţei morţilor (şheol) voi fi tinut pentru restul anilor mei.”. În mormântul comun al omenirii toate activităţile umane încetează, nu numai cele fizice, ci şi cele psihice, fiind o tăcere deplină, vezi și Psalmii 6:5; Isaia 38:11,17,18, locașul comun al morților este asociat cu inactivitatea, nu cu activitatea.
Aşadar avem nevoie de înviere şi de Dumnezeu, care să ne învie.
Exista o tradiţie veche despre somnul de moarte al sufletelor, cu mult înainte de apariţia grupărilor neo-protestantismului cu această viziune, venită în Europa din Orientul Mijlociu, unde se conservau unele credinţe şi practici originale ale bisericii apostolice, între care se menţionează şi „psihopannihia” (credinţa că între moarte şi înviere, sufletul doarme). Psihopannihiştii cred că oponenţii lor în ale teologiei, au deformat anumite versete din Biblie pentru a-şi justifica punctul de vedere.
Conform psihopannihiştilor următoarele versete sunau astfel în textul original al Bibliei:
Matei 10:28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar care nu pot face mai mult; ci temeţi-vă mai degrabă de Cel ce poate să piardă şi sufletul şi trupul în gheenă (adică de Dumnezeu).
Luca 23:42. Şi a zis lui Isus: "Doamne, adu-Ţi aminte de mine, când vei veni în Împărăţia Ta!" 43. Isus a răspuns: "Adevărat îţi spun astăzi, vei fi cu Mine în rai." (împărăţia n-a venit în acea zi)
Ei mai cred că textul dintre Luca 16:18 şi Luca 17:1 nu a fost spus de Domnul Isus, ci este ceva care a fost pus de altcineva.
Psihopannihia
Sursa Eusebiu Popovici, Istorie a Bisericii Universale
Oscar Cullmann, Immortality of the soul or resurrection of the death?
Edward William Fudge, The Fire That Consumes
Daniel Berchie, Samson Dakio, Luke 16: 19-31: The intermediate state of the death
miercuri, 12 octombrie 2022
Oameni cu convingeri jumi-juma în marele pericol al înşelării
Oameni cu convingeri jumi-juma în marele pericol al înşelării
Ştim că Diavolul posedă la perfecţiune arta de a înşela. El amestecă în mod viclean adevărul cu minciuna şi cei neatenţi cad la acest capitol.
Punctele de discuție despre înviere pe care unii le enumeră sunt într-adevăr o problemă pentru ei. Pe de o parte, pentru că unii oameni nu cunosc afirmațiile despre înviere din Sfintele Scripturi, pe de altă parte, pentru că cei care le cunosc nu le acceptă în sens deplin și de aceea nici nu le cred în sens deplin, de exemplu, că până la înviere un mort, adică o persoană moartă este moartă atât fizic, cât și spiritual. Altfel, de ce ar învia, dacă înainte de înviere trăiește fericit în rai cu sufletul, lângă Dumnezeu? Cu alte cuvinte, de ce ar învia el dacă nu a murit de fapt, deoarece moartea este astfel doar o ușă prin care a trecut la un alt spaţiu de existenţă, cerească?
Ei pun la îndoială două lucruri:
1. Pentru ei, moartea nu este moarte deplină, doar jumi-juma (doar cu trupul)
2. Pentru ei, învierea nu este o înviere deplină, doar jumi-juma (doar cu trupul)
Dar arată undeva Biblia că moartea sau învierea ar fi doar un jumi-juma (doar cu trupul)?
Credinţa lor de fapt denaturează aceste două lucruri, deoarece predecesorii lor, de la care și-au primit credința, prin cunoștințe incorecte (în alte chestiuni mai fundamentale) au dus la o credință incorectă și, deoarece credința incorectă se bazează pe o minciună înșelătoare, ea poate fi urmărită până la o sursă periculoasă: demonii lui Satan Diavolul.
În textul grecesc, 1 Timotei 4:1 spune:
4: 1 To de pneuma rhētōs legei hoti en hysterois kairois apostēsontai tines tēs pisteōs, prosehontes pneumasin planois kai didaskaliais daimoniōn,
Și spiritul spune în mod specific că în vremurile din urmă unii se vor îndepărta de la credință, luând seama de ispitele duhurilor și de învățăturile diavolilor,
Timpul stă pe loc pentru morți (Când vom în paradis?)
Când vom fi nemuritori?
Cel mai important este: mântuirea noastră este dată de Dumnezeu, prin credință, prin har, prin Fiul Său, Iisus Hristos. Harul pe care îl oferă este însoțit de un mare dar, viața veșnică, care începe la înviere. Să ne străduim pentru o viziune clară, să ținem cont de fiecare detaliu biblic.
Răspunsul Bibliei este clar: numai la înviere, când vom avea viața veșnică.
„Nu vă mirați de aceasta: căci vine ceasul în care toți cei din morminte îi vor auzi glasul,
Și vor ieşi afară; cei ce au făcut binele, spre învierea vieţii; iar cei ce au făcut răul, spre învierea osândirii”. (Ioan 5:28,29)
„Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât a dat pe singurul Său Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.” (Ioan 3:16)
Dacă viața veșnică (nemurirea) este doar la înviere, cum rămâne cu acest cuvânt: „Atunci a spus: Iisuse, adu-ți aminte de mine când vei veni în împărăția ta!
Isus i-a răspuns: „Adevărat îţi spun că astăzi vei fi cu Mine în rai”. (Luca 23:42-43)?
Ei bine, a venit Domnul Isus în împărăția Sa în noaptea aceea? Nu.
Ioan 20:17 „Nu mă atinge! – i-a spus Isus – pentru că încă nu m-am suit la Tatăl. Dar du-te la frații mei și spune-le: Mă sui la Tatăl Meu și la Tatăl vostru, la Dumnezeul meu și Dumnezeul vostru.”
Deci, Domnul Isus a trebuit să meargă la cer, să se întoarcă la Tatăl și cu puterea pe care a primit-o de la El, să revină. El s-a dus, a plecat la cer, dar s-a întors oare? Nu! Întoarcerea Lui va aduce și învierea, când toți morții îi vor auzi glasul, așa cum citim mai sus.
A primit tâlharul pocăit viaţa veşnică în acea zi, ceea ce însemna și că a devenit nemuritor chiar în ziua aceea?
- Nu! El a primit viața veșnică ca un dar al harului, ca promisiune. Dar putea să-şi înceapă viața veșnică imediat? - Nu. El a murit, dar „software-ul” i-a fost salvat (ADN-ul, toate informațiile sale fizice și mentale, memoria, acțiunile, gândurile, înclinațiile, cuvintele rostite și scrise), din care Dumnezeu îl poate învia după orice număr de milenii (milioane de ani), conform identității sale de sine.
În 1529, există un imn în epoca Reformei, care afirmă corect:
„Îmi las sufletul în mâinile mari ale lui Dumnezeu,
Până la împărăția Ta, eu dorm.”
Secretul din Luca 23:42-43 este dezvăluit de o traducere siriacă numită „Curetonian Gospel” (sec. IV-V) și un manuscris grecesc numit „Vaticanus” (sec. IV):
Apoi a spus: Iisuse, adu-ți aminte de mine când vei veni în împărăția ta!
Isus i-a răspuns: „Astăzi îţi spun cu adevărat, că vei fi cu mine în rai"
"Adevărat îţi spun astăzi, că vei fi cu Mine în rai”.
Complet de înțeles. Locul numit Paradis, pe care l-au pierdut Adam și Eva, se va regăsi abia în viitor, la înviere. Până atunci, niciun mort nu mai trăiește. Pentru cei care mor, timpul se oprește până la înviere.
Cu toate acestea, în Ziua Judecății, morții vor reveni la viață și li se va descoperi că nimic altceva nu li s-a întâmplat de la moartea lor, cu excepția faptului că au dormit în ignoranță.
marți, 11 octombrie 2022
Dévai, un Luther al Ungariei, apologetul credinţei în somnul sufletelor până la înviere
Dévai Bíró Mátyas a fost un mare reformator maghiar, din epoca feudală.
luni, 10 octombrie 2022
Ignoranţa, baza multor rătăciri
Cunoașterea adevărului învierii, poate ajuta? (Adevăratul motiv al crimelor de la Charlie Hebdo)I
IN MEMORIAM Oscar Cullmann
Jurnaliştii de la Charlie Hebdo au fost ucişi de terorişti în mijlocul Parisului pe 7 ianuarie 2015. Charlie Hebdo este o revistă săptămânală satirică franceză care publică în principal ilustraţii (caricaturi şi desene), precum şi reportaje, articole controversate şi glume. O revistă cu opinii puternice de stânga și anti-religioase, se caracterizează printr-o poziție critică asupra islamului, catolicismului, iudaismului și extremismului de dreapta.
Revista a fost fondată în 1969 și a fost publicată până în 1981. După o pauză de mai bine de zece ani, publicația a fost reluată în 1992, fiind editat de François Cavanna (1969–1981), Philippe Val (1992–2009) și Stéphane Charbonnier (2009 –2014).
Amenințată de mai multe ori de fundamentaliștii islamiști, revista a răspuns provocărilor menținându-și tonul satiric și punând pe Allah într-o situație de nedescris. Vechiul sediu a fost incendiat pe 2 noiembrie 2011. Pe 7 ianuarie 2015, în cadrul unei ședințe editoriale, a fost atacat și noul sediu al săptămânalului satiric din Paris. Atacul asupra revistei Charlie Hebdo a provocat 12 morți și 11 răniți, iar atacatorii au fost uciși două zile mai târziu de forțele speciale de poliție.
Pentru că seamănă vânt și culeg furtună. (Os. 8:7)
Adevărata cauză a crimelor de la Charlie Hebdo este ignoranța. Pe de o parte, din partea celor care au provocat-o, pe de altă parte, din partea celor care au participat la ea. Unde este limita dintre o glumă curajoasă și o batjocură fără gust? Dacă ar fi știut că cine seamănă vânt culege furtună, cred că ar fi procedat altfel. Este chiar atât de important să-i umilești pe alții?
Acesta este un exemplu bun pentru noi, ca să nu facem astfel.
Aceasta este pe de o parte.
Pe de altă parte, dacă doctrina învierii ar fi fost cunoscută și luată în serios, este probabil ca nici această crimă să nu fi avut loc. Desigur, ei nu pun preț pe viața lor sau a celorlalți, dacă pot primi imediat mântuirea veșnică, fără înviere. Nu vă mirați dacă azi sau mâine se întâmplă și aici, iar un bărbat își ucide fratele, în credința că 72 de fecioare îl așteaptă când va muri.
Conform interpretării Bibliei făcute de predicatorii protestanți timpurii, dacă murim, răsplata noastră veșnică poate fi dată de Dumnezeu numai la înviere (Daniel 12:2, Ioan 5:28,29). Până atunci, moartea este un somn dulce (Luther Martin). Din păcate, acest lucru a fost uitat sau este interpretat greșit în multe cercuri, din moment ce lumea noastră creștină de credință de astăzi – și din trecut – se află încă sub influența scriitorilor păgâni. Renumitul teolog protestant (luteran) Oscar Cullmann a atras atenția asupra acestui lucru: Nemurirea sufletului sau învierea morților? Mărturia Noului Testament. (Prelegerea Ingersoll, 1955. Londra: Epworth.)
În prefața sa, el scrie: „Nici o altă publicație a mea nu a evocat un asemenea entuziasm sau o ostilitate violentă. Acest studiu s-a bazat pe exegeză și, până acum, niciun critic de amploare nu a încercat să mă respingă prin exegeză”.
În concluzia sa, el avertizează că învățăturile marilor filozofi, Socrate și Platon, nu pot fi în niciun fel însoțite de învățăturile Noului Testament, adică nu pot fi împăcate. Dar persoanele, viețile și moartea lor pot fi încă respectate de creștini, așa cum au demonstrat apologeții din secolul al II-lea.
Cartea a fost pe world wide web și această pagină a fost vizitată de 205.718 ori, apoi textul a fost eliminat, mă întreb de ce? A dat faliment ziarul sau a deranjat pe cineva de sus dacă citeau cartea mai multe persoane?
De asemenea, citind cartea, a apărut întrebarea - deoarece acesta nu este un studiu voluminos, dacă poate Cullmann știa mai multe despre lucruri decât îndrăznea să scrie, temându-se de alte complicații? S-ar putea să existe în Biblie niște inserții străine care strica armonia internă a cărții sfinte și de aceea predicatorii protestanți de astăzi cad în număr mare în mâinile unei ideologii greșite?
Și desigur, dacă s-ar afla aceste lucruri, cu siguranță ar fi un avantaj pentru teologia protestantă, pentru că, după cum vedem, este în declin numeric.
Prin urmare, nu este de mirare că, dacă astfel de date ar exista, acestea ar fi păstrate sub un lacăt cu șapte sigilii, astfel încât partea protestantă să nu câștige un avantaj în dezbaterile teologice, ca de exemplu că Matei 10:28 a fost cunoscut altfel de anumiţi scriitori din secolul I-III.
duminică, 9 octombrie 2022
"Minciuna are o mie (1000) de feţe!" (proverb ebraic)
RUGĂMINTE
Un proverb ebraic spune avertizând: "Minciuna are o mie (1000) de feţe!"
Vă rog să recomandaţi grupul nostru şi blogul din link ca să salvăm cât mai mulţi oameni din minciuna spusă şi înflorită în diferite forme ale ei, de Diavolul în Eden (Geneza caitolul 3):
Hotărât că nu veţi muri!
https://sufletulestemuritor.blogspot.com/2022/10/intrebati-pe-cei-ce-cheama-mortii-si-pe.html
Până când vom suferi printre noi aceste minciuni ale Diavolului despre starea celor morţi? Vedeţi că noi care ştim adevărul trebuie să ajutăm şi pe alţii, atât cât putem. Şi Dumnezeu ne va binecuvânta cu roadele adevărului şi dreptăţii în lumea veşnică în care vom fi, alături de El şi Fiul Său, fără minciunile lui Satan, Diavolul viclean şi plin de răutate. Glorie, Aleluia!
Har şi pace tuturor iubitorilor de adevăr biblic (Ioan 17:17)!
Vă invit în grupul: Discuţii despre starea omului în moarte
În acest grup discutăm, un subiect central:
Ce spune Dumnezeu şi ce spune Satan
- Care este starea omului în moarte?
- Ce se întâmplă între clipa morţii şi înviere?
- Dacă eşti interesat de discuţii asupra strării celor morţi până la înviere, dacă sufletul este nemuritor prin naştere sau nu, dacă există moartea sufletului sau nu, dacă există iad în care oamenii sunt chinuiţi veşnic sau nu, dacă toţi oamenii vor fi mântuiţi sau nu şi cui i se acordă mântuire, le poţi pune pe acest grup, şi poţi invita şi pe alţii să se alăture, fie la prezentarea acestor subiecte, fie la dezbaterea lor:
https://www.facebook.com/groups/2865160810387973
Puteţi recomanda şi aces blog care analizează starea omului în moarte:
Ce spun Dumnezeu şi Satan în cea mai veche controversă, despre moarte (Geneza capitolul 3)?
De partea cui vei fi?
A lui Dumnezeu sau a Diavolului?
https://sufletulestemuritor.blogspot.com/